تاریخ: ۰:۰۰ :: ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
گزارش عملکرد پایدار بانک آینده (سال ۱۳۹۶) همراه با برگزاری مجمع عمومی سالیانه سهامداران منتشر شد.

بانک آینده، با نگاهی جامع و آینده‌نگر، همواره حضور و فعالیت‌های خود را بر بستر تحقق اهداف توسعه پایدار در اقصی نقاط کشورمان، تعریف و دنبال می‌کند. این رویکرد، به معنای ایجاد یکپارچگی و توازن میان جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی اقدامات و تعاملات سازمانی است. آن‌چه در این میان، حائز اهمیت است؛ ایجاد […]

بانک آینده، با نگاهی جامع و آینده‌نگر، همواره حضور و فعالیت‌های خود را بر بستر تحقق اهداف توسعه پایدار در اقصی نقاط کشورمان، تعریف و دنبال می‌کند. این رویکرد، به معنای ایجاد یکپارچگی و توازن میان جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی اقدامات و تعاملات سازمانی است. آن‌چه در این میان، حائز اهمیت است؛ ایجاد ارتباط متقابل و گفت‌وگویی باز، شفاف و چندجانبه با همه ذی‌نفعان کلیدی بانک است. 

بدین منظور؛ بانک آینده، دومین گزارش عملکرد پایدار خود، مرتبط با عملکرد سال مالی ۱۳۹۶ را منتشر و در جلسه مجمع عمومی سالیانه سهامداران شرکت، توزیع نموده است. از یک طرف، این گام مهم هم‌سو با تحولات داخلی و بین‌المللی برای تقویت پایداری، شفافیت و سلامت عملکردی کسب و کارها بوده؛ و از سوی دیگر، منعکس کننده باور سازمانی تک تک شهروندان بانک در تلاش برای ”خلق آینده پایدار“ و ”ارزش‌آفرینی برای ذی‌نفعان کلیدی سازمان“ است. این گزارش، با استفاده از دستورالعمل راهنمای گزاردش‌دهی پایدار (GRI) تدوین شده؛ که در سطح بین‌المللی، از جمله معتبرین ابزارهای گزارش‌دهی عملکرد پایدار و مسئولانه کسب و کار محسوب می‌شود. 
اهم موضوعاتی که در این گزارش، به آنان پرداخته شده است؛ عبارتند از:
• چگونگی سهیم بودن در داشتن اقتصادی پویا و مولد.
• چگونگی سهیم بودن در اقتصادی سالم و شفاف.
• معرفی خدمات بانک با تاثیرات مثبت اجتماعی و زیست محیطی.
• تشریح تعاملات بانک با مشتریان با محوریت: اعتماد، پاسخ‌گویی و ارتقای رضایتمندی.
• چگونگی ارج نهادن به حضور و تلاش‌های شهروندان بانک (سرمایه‌های انسانی) و حرکت در مسیر بالندگی و توانمندسازی آن‌ها.
• ارائه اطلاعات مربوط به برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته برای حفاظت از محیط‌زیست.
• معرفی برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در زمینه توسعه مشارکت‌های اجتماعی و انسان دوستانه.